søndag, maj 17, 2009

The Plastics

Det første japanske band jeg interesserede mig for var The Plastics, et ret fjollet new wave band, hvis tredje album (Welcome Back) jeg købte i 1981. Det album var et forsøg på at slå igennem i USA, hvilket aldrig lykkedes, på trods af at de var på tour med Talking Heads og B-52's. Men jeg hørte det meget og synes stadigvæk det er et meget underligt album. Jeg har fundet et par youtube-klip med Plastics:


"Copy" var klart et af deres bedste numre. Versionen her er ret anderledes end den på "Welcome Back".

"Top Secret Man" live i en lidt tidlig version.

Her en promovideo med en beefed up version til det amerikanske marked. Jeg vil stadig mene at de versioner der blev lavet til USA var langt bedre end de oprindelige.

"Peace" - Det er sejt at holde sig for næsen og synge.

"Good"

Sato Chica og Nakanishi Toshio lavede senere bandet Melon. Her er en video med dem:

Housemusik fra starthalvfemserne.Lidt a la Towa Tei eller noget i den stil. Jeg kan også anbefale at man checker nummeret "Serious Japanese" som jeg desværre ikke kan embedde. Det minder en del mere om The Plastics.

Nakanishi Toshio lavede i øvrigt også Major Force, kendt i hip hop kredse. Jeg kunne ikke finde en video, men her kan man høre deres mest kendte nummer:


Her er en live-optagelse med hans exotica-band: Watermelon.
Man kan læse mere om Tycoon To$h som han kalder sig på hans website.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar