torsdag, januar 01, 2009

Endnu et sprogsite

I dag har jeg forsøgt mig en smule med det site der hedder Lang-8, som betjener sig af web 2.0 teknologi til at hjælpe brugerne med at blive bedre til fremmedsprog. Det er en form for SNS med fokus på sproglæring.

Kort fortalt, så har man, som på andre SNS, en profil hvorpå man kan skrive lidt om sig selv. Herunde hvilke sprog man taler og hvilke man er ved at lære. Sitet finder automatisk andre brugere der matcher ens behov, og man kan selvfølgelig også søge selv. Hver bruger har en lille blog. Den kan andre så rette i og kommentere på, så man kan blive opmærksom på hvilke fejl man laver. Bloggen er indrettet med en smart lille rettefunktion, så andre brugere nemt kan udvælge en sætning og rette i den med farver, overstregninger, etc.

Jeg skrev et lille indlæg om nytår og finanskrise på bloggen på japansk, og der gik vel næppe 10 minutter før en eller anden havde rettet mine fejl. Jeg ved ikke om det er normalt at få så hurtig en reaktion, men det var i hvert fald ret dejligt. Jeg har allerede lært en smule mere.

Bestemt et site som jeg skal bruge noget mere, og hermed er informationen også givet videre til andre der er ved at lære fremmedsprog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar