lørdag, december 27, 2008

Sea Shepherd angriber hvalfangere

Den ekstremistiske og voldelige miljøorganisation, Sea Shepherd, angreb fredag hvalfangerskibet, Kaiko Maru, i det antarktiske hav. Aktivisterne smed 15 flasker med bl.a. smørsyre og andre kemikalier ombord på skibet. Angrebet er en af en lang række af voldelige aktioner, som Sea Shepherd har gennemført mod japanske hvalfangere. På billedet ser man en aktivist, der ved en anden lejlighed markerer skibe organisationen har sunket med maling på skibets side.

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det er svært at have sympati for de japanske hvalfangere.

    SvarSlet
  2. Nu behøver man ikke at have sympati for nogen, for at mene, at det er en dårlig ide at udøve vold overfor dem. Jeg har f.eks. ikke nogen sympati overfor kommunister, men derfor synes jeg ikke at det er i orden hvis folk udøver hærværk imod dem eller overfalder dem. Det er en lidt underlig tankegang at kun ville forsvare dem man er enige med mod voldelige overgreb.

    SvarSlet
  3. Det hedder "sænket."
    "Sunket" betyder, at nogen har slugt skibet, hvilket må siges at være noget af mundfuld. :-)

    SvarSlet
  4. Anonym6:06 PM

    Sea Shepherd Rocks!

    SvarSlet
  5. Anonym5:26 PM

    Sea Sheperd har IKKE angrebet det japanske skib, men japanerne sejlede ind i dem for at sænke deres "skib" /:

    Jeg håber af HELE mit hjerte at de japanske hvalfangere kommer til at bøde for deres patetiske handlinger!

    Og hvem er dog den idiot, som har skrevet topic? Han fremstiller jo Sea Sheperd som terrorister?

    SvarSlet
  6. Hej Anonyme. Der findes en del optagelser af Sea Shepherd, der med fuldt overlæg sejler ind i japanske hvalfangerskibe. Desuden har de kastet kemikalier og røgbomber på skibene. Du er desværre fejlinformeret. Sea Shepherd er en ekstremistisk voldelig gruppe. I øvrigt typisk for jer Sea Shepherd supportere, at bruge skældsord. Jeg har såmænd også modtaget dødstrusler. Ikke at det skræmmer mig, men det er da interessant nok, at I ikke er i stand til at argumentere for jeres synspunkter uden at være anonyme, bruge skældsord eller trusler.
    Det kunne være rart hvis I kunne tale på civiliseret vis.
    Mvh

    SvarSlet