tirsdag, november 11, 2008

Iknow.co.jp

Faldt lige over dette sprogkursus-site. Det hedder Iknow, og tilbyder små gratis kurser i japansk. Jeg må indrømme at jeg ikke har haft tid til at gennemteste det, men umiddelbart virker det ganske brugbart som supplement til undervisning eller selvstudie. Om ikke andet, så for at få lidt forandring.

Udover kurserne er der diktat. Jeg kunne kun vælge imellem romaji og kana mode, hvilket var lidt irriterende. Men måske kan man få lov til at vælge et mode som man kan skrive kanji i hvis man bruger lidt tid der. I de almindelige kurser kan man indstille det til at være med kanji, romaji eller kana. Det er meget smart, så man kan tilpasse det til det niveau man er på. Der er også et program som man kan bruge til at træne ordgenkendelse, der fungerer som et spil. Det er OK sjovt.

Det er muligt for en totalt begynder at bruge sitet. Jeg ved ikke hvor højt de går op i sværhedsgrad. Det er umiddelbart et af de bedre af den slags sites jeg har set.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar