fredag, maj 30, 2008

Twitter










Her på det sidste er jeg begyndt at bruge microblog-tjenesten Twitter. Hvis nogle ikke skulle kende det, så er det et site der gør det muligt at lave indlæg på max. 140 tegn. Man kan så følge andres microblog og få deres opdateringer tilsendt pr. SMS. Ligeledes er det også muligt at opdatere pr. SMS. Jeg kan godt lide tjenesten og har forbundet den til min facebook status, min Gtalk status og min MSN messenger. Desuden er der et badge her på siden (hvis man scroller ned) der viser min seneste status og ældre indlæg. Det samler alle ens statusupdates et sted, og samtidig giver det mulighed for andre måder at interagere på.

Det er en sjov og nem måde at holde sig i kontakt med sine venner og man kan kommentere hinandens indlæg (kaldet "tweets"). Det er også muligt at følge firmaer og få bekendtgørelser om f.eks. softwareopdateringer osv.

Tjek det ud her og følg mig på Twitter her.

2 kommentarer:

  1. Så DET er grunden til at Messenger, Gmail og Facebook pludselig fortæller mig små nye enslydende beretninger fra den beattiske hverdag hver tredje time. Det havde slået mig som slående.

    Hvilken Murakami-tekst? Haruki eller noget helt andet?

    SvarSlet
  2. Trækopfuglens krønike. Jeg skal muligvis til eksamen i et kapitel fra den (på japansk naturligvis).

    SvarSlet