fredag, december 21, 2007

Hvem kender dette tegn?

På Ekstra Bladets website er der et galleri med såkaldte "fredagspiger", der er billeder som læserne har sendt ind. Det tjekkede jeg ud i dag og faldt over dette billede af Annika:
























Som man kan se har Annika et kinesisk tegn på maven. Lad os se lidt nærmere på det:
















Umiddelbart er det lidt svært at se hvilket tegn det skal være. Umiddelbart ligner det 潘 som er et forholdsvis sjældent tegn der læses "han" og betyder "vand som der er blevet vasket ris i". Det ser dog ud som om der er en ekstra streg i. Så enten er det ikke det tegn jeg tror, eller også er det en forvanskning af det, eller også er det et kinesisk tegn jeg ikke kender. Jeg er dog ret sikker på at hun næppe har ønsket en tatovering der betyder beskidt risvand. Men hvad fredagspigen Annika har købt tatoveringen som kan man kun gætte på. Måske betyder det noget rigtigt spændende og poetisk på kinesisk?

Hvis du kender tegnet, så skriv det i kommentarerne.

EDIT: Den søde Philip siger at det er et tegn for et navn på kinesisk:
潘 pān (surname)

Det er selvfølgelig muligt at hun har villet have dette navn tatoveret, men den ekstra streg får mig til at tro at hun har købt tegnet som noget andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar