fredag, august 10, 2007

正しい漢字かきとりくん


















Jeg har tidligere skrevet om min Nintendo DS og dens anvendelsesmuligheder indenfor japansk sprog. Udover det ordbogsprogram jeg har til den, har jeg også flere forskellige kanji-træningsprogrammer. Det bedste af dem jeg har er uden tvivl "正しい漢字かきとりくん" - der giver mulighed for at øve kanji helt fra begynderstadiet af.

Der er både øvelser hvor man bare skal øve sig i den rigtige stregrækkefølge, nogle hvor man skal skrive de rigtige læsninger af forskellige kanji i forskellige sammenhænge, og nogle hvor man skal skrive de rigtige kanji. Det er en sjov måde at øve kanji på og er et godt supplement til de endeløse kanjiøvelser man selvfølgelig stadigvæk ikke undgår at lave.

Her er en reklame for programmet:

Adblock
Adblock


Programmet kan købes her til en billig penge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar