tirsdag, juni 26, 2007

Blandet rapmusik




















Her er en lille opsamling af de raptracks der roterer heftigst herhjemme for tiden.

Sydstaterne fylder (selvfølgelig) mest i lydbilledet. T.I.'s (ham med "What you know?) nye album udkommer i starten af juli. Det er et konceptalbum kaldet "T.I. vs. T.I.P." og det bygger på den, ikke særligt originale, idé, at T.I,. har flere forskellige personligheder der optræder på albummet. Oh well, det er nu ganske udmærket alligevel. Jeg har valgt "You Know What It is" ud, der kan hentes og høres hér.

Paul Wall er jeg jo svært glad for. Han har et nyt album ude der hedder "Get Money, Stay True". Det er ikke helt på højde med "People's Champ", men er stadigvæk glimrende. Tjek "Break Em Off ft. Lil' Keke".

Paul Wall har også gang i en gruppe ved navn "Expensive Taste", der består af ham selv, Travis Barker og Skinhead Rob. De to sidste kommer begge fra punk-light grupper som Transplants og Blink 182. Der er ikke et album ude endnu, men de har smidt et gratis mixtape ud der kan hentes frit og kvit hér.

UGK-medlemmerne Bun B og Pimp C får også en tur på anlægget i disse dage. Pimp C har sin "Pimpalation" ude i anledning af at han er kommet ud af fængslet. Jeg er ikke vild med originaludgaven, men heldigvis er der kommet en superfed chopped and screwed version som jeg hører en del. Pimp C "Cheat On Ya Man" (Chopped and Screwed Version).

Bun B kom med et ret godt album i 2005 ved navn "Trill". Mit favorittrack derfra er nok dette: Bun B "Bun", der er i den lidt hårdere ende.

En anden rapper jeg har en svaghed for er Lil' Wyte, der er en del Hypnotize Camp Posse fra Memphis. Hans nye album, "One and Only" udkom i denne måned, og derfra er jeg særligt glad for dette rowdy track: "Got'm Lookin".

Men det ikke down south alt sammen, der er også en del fra det fjerne østen. En af mine favoritrappere fra Japan har udgivet et nyt album, der desværre ikke helt lever op til hans forrige af slagsen. Dette nummer er nu ganske OK: Gipper "Nora Walkin".

Langt bedre er det nye SAC album "Feel or Beef", hvorfra jeg har nappet dette track: "Jungle Fever" ft. Gangsta Taka & Bebe. Det er værd at opspore, især fordi Seeda også optræder på et par numre og så er det også en rigtig sommerplade.

Til sidst en klassiker. For længst afdøde Tokona-X i et hardcore distrack, hvor det går ud over Boss the MC fra "Tha Blue Herb". D.O.I. ft. Tokona-X "Equis.Ex.Pt.1". Enjoy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar