onsdag, januar 10, 2007

Kure Kure Takora!















Jeg har netop opdaget den fantastiske børneserie fra 73-74, Kure Kure Takora! (クレクレタコラ). Titlen betyder noget i retning af "giv mig, giv mig blæksprutte" og handler om en meget irriterende og asocial blæksprutte der altid vil have noget af det de andre figurer i serien har.

Her deltager han i idrætsdag (og jordnøddefyren hjælper ham med at snyde):

Adblock


Hér forsøger jordnød og blæksprutte at stjæle nogle parasoller:

Adblock


Her laver de et scheme for at narre en tegneserie fra den grønne, dragelignende personage, kun for at opdage at det er ham der narrer dem:

Adblock


Der er mange flere på Youtube. Det er fulde afsnit på ca. to et halvt minut stykket der ligger online. Desværre kunne jeg ikke lige finde den hvor blæksprutten bliver diktator, men jeg kan afsløre at der florerer en torrent et sted derude med 257 af de i alt 260 afsnit der er lavet i denne serie.

2 kommentarer:

  1. Anonym12:53 PM

    Hej

    Dictator Octopus
    http://blogfiles.wfmu.org/LG/Octopus/Dictator_Octopus.mp4

    Political Education
    http://blogfiles.wfmu.org/LG/Octopus/Political.mp4

    v.h.
    Vognsen

    SvarSlet
  2. Det er stort! Tak skal du have.

    SvarSlet