lørdag, december 23, 2006

Glædelig jul!

Så er det lille juleaften. Jeg har været ude på kirkegården og lægge blomster ved min mors grav. Hun døde lille juleaften for 6 år siden. Kirkegården er dejlig på denne tid af året, for alle tænker på dem de har mistet og der er blomster og liv overalt derude.

I anledning af julen er det selvfølgelig blevet tid til at lægge noget mere rap op, for intet er mere julet end asiater der rapper. Der er 9 numre i alt i denne pakke, og det første er "CHRMNG" med SSG.













SSG kender jeg ikke så meget til, men dette nummer er udført i rimelig klassisk, solid westcoaststil. Ikke så mange dikkedarer


















Næste track er fra Brier & El Nando albummet, "Cross Counter". Et virkelig godt album, lige ud af Locohama. Selv om Brier er faldet af på den på det sidste, med hendes popprojekt Galaxy, så vil hun nok altid stå som en af de mest solide kvindelige rappere i Japan. Hun har en rimeligt rå og direkte stil, og på dette nummer, der hedder "Street Code" optræder hun med ingen ringere end Verbal fra M-Flo.













Next up er Destino. Jeg er ikke sikker på hvor han kommer fra, men han er en de rappere fra Japan der er meget inspireret af den californiske chicano-rapscene. Således er der ofte både spansk og japansk rap at finde på hans numre. Han er ikke den eneste der kører denne stil. Der er faktisk indtil flere japanske rappere der har spanskklingende navne og rapper på spansk. Måske skyldes dette at der er mange japanese i sydamerika, og at disse rappere måske har en forbindelse dertil og derfor føler en eller anden tilknytning til de spansktalende rappere i Californien.
Nummeret jeg har valgt er "Never End" og kommer fra albummet der hedder "Musica Paraiso".




















En af mine favoritgrupper er DS455, og derfor skal de selvfølgelig også med. De er også fra Locohama, og selv om det ikke er det bedste track de nogensinde har lavet, har jeg alligevel valgt et nummer fra den jule-EP de udsendte d.6. december, sammen med Big Ron, der er også kører en stabil (og cheesy) g-funk stil. Der skal nok komme mere klassisk DS455 end dette her op hen ad vejen, men indtil da så kan man altså nyde "Let's Party (Don't Worry)".












Rino Latina II er en rapper med mange år på bagen. Han var med i den legendariske gruppe, Lamp Eye, og nyder stadig stor respekt. Hér er han sammen med 565 (en af mine yndlingsrappere), Den og Gama på nummeret "酒と女とツマミとバカラ".











En anden solid rapper er Gipper. Jeg har udvalgt to tracks fra hans "Gip Rock" album. "Midnight Special" og "Bounce Boogie" remixet af DJ Ryow. Gipper har sådan en provokerende og selvsikker måde at rappe på. En af de få japanske rappere der lyder sej uden at det bliver påtaget.




















Mr. Omeri, Chibas finest, som jeg har uploadet noget med før, skal selvfølgelig også være repræsenteret i sådan et juledownload. Hans nummer er "Black Market", i et remix taget fra hans album af samme navn, der udkom i starten af 2006.














Den mere NYC inspirerede stil skal der også være plads til. Doberman Inc har ind i mellem et par gode tracks. Jeg har valgt et solidt funktrack, der appelerer lidt til dansegulvet.

Tracklisten ser således ud:

SSG - CHRMNG
Brier & El Nando Ft. Verbal - Street Code
Destino - Never End
DS455 - Let's Party
Rino Latina II ft. 565. Den & Gama - 酒と女とツマミとバカラ
Gipper - Midnight Special
Gipper - Bounce Boogie (Ryow Remix)
Mr Omeri - Black Market (Remix)
Doberman Inc - Platinum Cho

Filen kan downloades HER

Enjoy og hav en god jul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar