lørdag, december 02, 2006

Forkølelse og J-rap

Øv, jeg er blevet forkølet. Det er mange år siden at det er sket for mig. Det er nedtur, men i det mindste kan jeg få tiden til at gå med at øve mit japanske, og høre noget musik. I den anledning er det også blevet tid til at uploade endnu en pakke med japansk rapmusik.














Først i pakken er 565 ft. Dabo "Let it Burn", der er et nummer jeg er blevet svært glad for. Energisk og barsk rap. Nummeret er fra 565 albummet der hedder "Gangsta Boogie", der i øvrigt er ganske anbefalelsesværdigt.












Dabo har også fået lov til at komme med et af sine egne numre, der er en rimelig afskrællet club-banger. "Get Down" hedder det, og er fra hans nyeste album, "The Force", der vist udkom i februar.












Locohama er også repræsenteret. Første gang i form af DS455, der nok er det bedste navn der fra. De laver en tilbagelænet westcoast-funk, der tydeligvis er inspireret af folk som Frost, Baby Beesh, og i det hele taget lyden fra Bay Area. DS455 er også en del af den lowriderscene der er i Yokohama. Ved at klikke hér kan man se hvordan den japanske lowriderscene ser ud.

Der er også ved at blive lavet en dokumentar om Japans lowriders. Klip kan ses hér. Den ser lovende ud.

Der er to numre med DS455 i pakken. Det ene af dem er ft. Phobia of Thug.















Tokona-X døde som 26-årig i 2004, men hans musik lever videre. En af de bedste rappere som Japan har set, vil jeg mene at han var. Jeg har inkluderet "Let me Know You", der er ft. Kalassy Nikoff (ja, jeg ved det.. hvad sker der for det navn?). Noget af en perle, og måske det bedste track i denne pakke.





















Ozrosaurus, der også er fra Yokohama og samme scene som DS455, er med, med to numre. Det ene er sådan lidt tuff i det, mens det andet er smooth lowrider-track, der handler om at køre i Yokohama i sin fede øse.















Til sidst tager vi den tilbage til halvfemserne og Ozawa Kenjis Klassiske track "今夜はブギーバック" ft. Scha Dara Par. Nummeret er fra 1994 og et af de første store raphits i Japan. Ozawa kender nogle måske fra de ting han har lavet med Cornelius.

Lortet kan hentes ved at klikke hér.

Enjoy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar