fredag, september 08, 2006

Visual kei og noise fra Japan

















I den nærmest fremtid er der to koncerter med japanske kunstnere. Den første er i november med visual kei-bandet D'Espairsray, der spiller i Pumpehuset. Så vidt jeg ved er det første gang et visual kei-band besøger Danmark, og selv om musikken ikke siger mig noget, så tror jeg det blver en interessant oplevelse, så jeg regner med at kigge forbi og tjekke det ud, alene på grund af den eksotiske værdi.

Tjek denne video med krukkerne:

Adblock


En anden kunstner fra Japan, der besøger landet er Merzbow, der kommer engang i december. Jeg ved ikke helt hvor han spiller, men jeg skal helt sikkert ikke gå glip af det. Stilen er ren noise, dvs. her taler vi ikke om musik i traditionel forstand, så det er kun for dem der kan holde en ordentlig omgang støj ud.

Her er lidt videoer, så man kan vide hvad man går ind til:


Adblock


Og Merzbow live:

Adblock

Ingen kommentarer:

Send en kommentar