onsdag, august 23, 2006

Lidt forskelligt

Jeg har haft lidt travlt på det sidste, så bloggen er ikke blevet opdateret så meget.

Men jeg har ikke været helt uproduktiv. Bl.a. har jeg skrevet en artikel om Israel/Hizbollah konflikten og liberales holdning til denne, som kan findes hér. Thomas Breitenbach har også skrevet en, der måske er lidt mere skarp i tonen end min. Den kan man læse hér, og Chresten Anderson fra COIN har besvaret vore artikler. Der foregår en interessant diskussion i kommentarerne, især under Andersons artikel. Hvis man er interesseret i hvad der kan forsvares eller er uforsvarligt ud fra et rettighedsliberalistisk synspunkt, så er det bestemt værd at tjekke ud.

Et par bøger er der også blevet tid til. Bl.a. har jeg læst Thorkild Hansens "Slavernes Kyst" og "Slavernes Skibe" om den danske trekantshandel og slavernes forhold. Det er grum læsning, men bestemt spændende, da det er et sjældent belyst emne i danmarkshistorien. Desuden har jeg stor forkærlighed for at læse om kolonieventyr med masser af råd, klimatfeber og sot. Det er mig en gåde at nogen overhovedet tog afsted til kolonierne, når man tænker på hvor stor chancen var for at dø. Jeg mangler stadigvæk "Slavernes Øer", som står på hylden og venter på at jeg læser den. Igår købte jeg Tine Eibys "Til Tjeneste", der handler om hendes oplevelser på venstrefløjen i halvfjerdserne. Jeg er halvt igennem den, og der kommer en post om den hér på siden snarest.

Til sidst et par links til et indslag om kvindelige otakus. Det er sjældent man ser noget til disse, selv om medieopmærksomheden er blevet større omkring dem på det seneste.

Ikebukuro - Sanctuary of Otaku Girls 1/2


Ikebukuro - Sanctuary of Otaku Girls 2/2


Indslagene er tekstede og bestemt værd at tjekke ud.

Lidt at godt sig med indtil videre. Rigtige opdateringer af bloggen er på vej!

4 kommentarer:

  1. Mads Brügger7:11 PM

    Hej Daniel,

    Fin blog du kører.
    På Housemusik læste jeg nogle mails fra dig, hvor du virkelig gav mig tørt på, og det da festligt nok. Jeg forstår bare ikke du skriver at du kender mig fra Ungdomsredaktionen, for så vidt jeg ved har aldrig talt med dig, ej heller set dig.

    MVH,

    Mads Brügger

    SvarSlet
  2. Du skal du nok skrue ned for bong-rygningen, for vi har da talt sammen flere gange og set hinanden oppe på HCØ, og også andre steder. Det er godt nok mange år siden, så det er da helt OK at du ikke kan huske det.

    Hvis det betyder ekstremt meget for dig, så er du da velkommen til at sende mig en mail, så skal jeg forsøge at uddybe hvornår det var.

    God ryger.

    SvarSlet
  3. Mads Brügger11:03 AM

    Hej Daniel!

    Nu er det ikke sådan at jeg er søvnløs om natten fordi du påstår at du har mødt mig, ja strengt taget er jeg vel fuldstændig ligeglad, og det er ikke fordi hashen har desensitiviseret mig. Men jeg fastholder nu, at jeg aldrig nogensinde har udvekslet så meget som et ord med dig, og hvis jeg har, må jeg blot konstatere at din personlighed og dit udseende ikke har efterladt noget indtryk overhovedet.

    SvarSlet
  4. Jamen det er da sikkert rigtigt at du ikke kan huske mig, det var jo sådan set det jeg sagde. Det var heller ikke nogle særligt spændende oplevelser jeg husker med dig (jeg har en MEGET god hukommelse). Til gengæld holder mit indtryk af dig som et opblæst nar stadigvæk, og dine kommentarer på denne blog bekræfter kun dette.

    Jeg kan kun håbe at jeg ikke løber ind i dig igen.

    SvarSlet