mandag, juli 24, 2006

En ekstra godbid

Når jeg nu lige har lavet en post om gode elektroniske producere fra Japan, så må jeg også hellere nævne et af de bands der har inspireret mig mest. Det er en gruppe der hedder Tanzmuzik, bestående af Akio Yamamoto, Okihide Sawaki og Daishi Hisakawa. Gruppen findes ikke mere, men medlemmerne laver deres egne projekter i stedet.

Tanzmuzik har lavet 2 albums, "Sinsekai" og "Version Citie Hi-Lights". Sinsekai er fra 1995, og udkom dengang i to forskellige versioner, en i Europa og en anden i Japan. Jeg har udvalgt mit absolutte favoritnummer med dem, der også er et af mine favoritnumre of all times. Jeg spiller det stadigvæk som DJ af og til, og i det hele taget er deres første album et jeg vender tilbage til igen og igen, fordi deres brug af melodier er så fantastisk og de virkelig forstår at lave elektronisk musik med følelse.

Hent nummeret hér:

Tanzmuzik - "Air"

3 kommentarer:

  1. Har lige downloadet nummeret af ren nysgerrighed - og er meget overraskende blevet vildt begejstret! Det er jo godt!!!

    SvarSlet
  2. Så mp du huske at tjekke de numre der ligger hér:

    http://forkullet.blogspot.com/2006/07/japanske-elektroniske-producere.html

    SvarSlet
  3. lyder som en blanding af groove armada, depeche mode og romantisk goth.... ikke en dårlig blanding..

    SvarSlet